A nagy átalakulás – második rész

A nappaliban a bútor úgy várt, ahogy hagytam: a cirádák helyével és a sarokmintákkal. Helyenként maszatosan a mestertapasztól. Kezdődhetett a festés!

Emlékeztetőül: itt a kép az eredeti állapotról. Amit használni fogunk: Annie Sloan Chalk Paint Country Grey árnyalat, Clear Wax és a varázsecsetek 🙂

Eredetieredetije

Két fronton kezdtünk neki a nagy munkának. Mikor az első polc megürült, én nekiláttam felkenni az első réteg festéket. A szüleim közben a többi polcot pakolták le – időben így volt a leggazdaságosabb. A festés ennél több előkészületet nem igényelt. Lekerültek a könyvek és letöröltük a felgyülemlett port.

elkezdődött

Úgy döntöttünk, a belső részeket nem festjük le, csak ami kívülről látszik. Így kipakolni sem kellett. (Nem is tudom, hova tettünk volna félre annyi mindent, még ideiglenesen sem.) Logisztikai szempontból ez jó döntés volt. Így is kerülgettük az étkezőasztalt, s két étkezés között kellett haladni lépésről-lépésre.

Már az első rész festésénél kiderült: a polcokat, amik natúr fából vannak, elég egy rétegben festeni, a lakkozott részekre viszont két réteg festék kell.

részletek  szárad2

Nagyon gyorsan haladtunk, s mindig voltak apró határidők: amíg a gyerekek alusznak, amíg a gyerekek a játszótéren vannak a nagyszülőkkel, vacsoráig, amíg csend van… Ezért nem is fényképeztem le minden mozzanatot, mindig arra koncentráltam, hogy egy-egy résszel végezzek, míg az apróságok előkerülnek. Amíg a festék száradt, azért maradt idő pihenni is.

munka közben3

(Szeretem az ilyen hangulatos nyári délutánokat, amikor a lemenő nap besüt az ablakon.)

Elsőként a fiókok készültek el – szintén praktikussági okokból -, azokat gyorsan le is kentem viasszal, hogy helyre tehessük őket. Elég nagy helyet foglalt a hat fiók a szoba közepén, este ágyazni kellett, így visszatettem rájuk a fiókgombokat és elindult a varázslat. Hosszú percekig csak néztem és néztem, nem akartam elhinni, hogy ilyen gyönyörű lett. Minden részlet stimmelt. A szín, a sarokminta, a bútorgombok, annyira a helyén volt minden, hogy elvarázsolt. Csak gyönyörködtem benne.

uj gombok2

A fiókok után már csak viaszolni kellett a beugró részeket és második rétegben lekenni az ajtókat. Hogy eljuthassak én is a strandra, Anyukám is beszállt a játékba (már amúgy is annyira kívánta kipróbálni): míg én festettem, ő viaszolt. Majd úgy belejött, hogy vissza sem adta már az ecsetet. Levontam a következtetést: mindenkit figyelmeztetnem kell, hogy ez ragályos!

felkesz2

Aztán egy szép nyári délután elkészültünk. Vagyis én azt hittem, hogy elkészültünk…

kééész

Anyukám csak nézelődött a szobában és azt mondta: valamit még le kellene festeni, hogy találjon a bútorhoz! Mindkettőnknek egyszerre tévedt a szeme a tévészekrényre. Megvolt a kiszemelt áldozat! Lepakoltuk és még a délutáni séta előtt lekentük. Szerencsére nem kellett rá két réteg, elsőre befogta a sűrű festék. Estére a tévé már a helyén is volt. (Lehetett sorozatot nézni…)

Nos, mindez annyira gyorsan zajlott, hogy a tévészekrényt egyáltalán, meg ezt az állapotot valamiért elfelejtettem lefényképezni – biztos az altatási procedúra miatt. A lényeg viszont az, hogy túl egyhangúnak tűnt a szekrény. Ezért gyorsan elhozattam otthonról (ami ti. csaknem 100 km távolságra van) egy stencilt és egy kis doboz Old Ochre festéket.

minta2

Nem volt sok idő gondolkodni, pár óránk volt még hazaindulásig, úgyhogy stencil, szivacsguriga, festék s kész is volt.

teveszekreny

De ha már kell találjon a két szekrény, akkor az előzőre is kellene egy minta… Még meg sem volt teljesen száradva a festék, amikor rákentem a viaszt – ettől egy kicsit opálosabb, elmosódottabb lett, nem egy karakteres, kontúros minta. Hát nézzétek és csodáljátok!

előtte utána copy

 

Leave a Reply

