Antoinette, my love

Már egy ideje várakoznak a pincében a Nemiskacattól kapott Annie Sloan Chalk Paint™ festékek. Csak a megfelelő pillanatra vártam, hogy kipróbálhassam őket. Ma minden körülmény közrejátszott, hogy felhozzak néhány festéket és végre egy kicsit alkossak.

Előkerestem két képkeretet, s hozzájuk választottam két kedves színt: a Country Grey-t és az Antoinette-t. Ez utóbbi régi kedvenc, a lányom szekrényét ezzel terveztem felújítani, de időközben a férjem a felvilágosított, hogy a gyerekszobába egyáltalán nem találna egy rózsaszín bútordarab. A szoba ugyanis inkább zöldes, egy kis lilával és világoskékkel kombinálva, úgyhogy ő egyáltalán nem támogatja az ötletet. (Amúgy is kiütést kap a rózsaszíntől…)

A színt attól még nagyon kedvelem, ezért egy képkeretet készítettem a kislányomnak. Persze az sem ment olyan egyszerűen. Az egyik keretet – a kisebbiket – az IKEÁ-ból szereztem be (s ez lett az első IKEA hack-em 🙂 ), a másikat kaptuk valakitől. A kicsit egyszerűen nem akarta befogni a festék. Ilyet még nem is láttam!

nem fog a festeknem fog

Egy ekkoracska keret miatt nem akartam elővenni a lakkot, hogy lealapozzam, főleg mert akkor ki kellett volna költözzek a házból a munkálkodással az erős szag miatt. Így hát adtam még egy esélyt neki. Csak egy kisebb részt kentem le rajta, s megvártam míg megszáradt a festék.

Ezalatt a másik kerettel foglalkoztam. Azt előbb szabály szerint meg kellett hámozzam, mert a nedvességtől a ráragasztott papírfelület csak felhólyagzott volna.

hamozas

Az így előkészített keretre felvittem két réteg Antoinette-t.

antoinette  ket keret menet kozben

Amíg száradt, kipróbáltam a kicsi kereten, hogy a második réteg festék megtapad-e. És szerencsére igen, így arra is felvittem két réteget.

keretek  oldalelek

Amíg mindkettő jól megszáradt, hazahoztam a gyereket az óvodából, majd mialatt aludt, leviaszoltam mindkét keretet. Egyiket csak Clear Wax-szal, a másikat Clear és Dark Wax-szal. Az eredmény:

antoinette keret  country keret2

Antoinette továbbra is a nagy kedvenc marad, még akkor is, ha Panna fényképe kerül majd bele.

Leave a Reply

