Az ikrek

Két gyönyörű székkel foglalkoztam az utóbbi időben, akik új színt, külsőt kaptak. Eltartott egy kis ideig, amíg sikerült befejeznem, mert vagy az időjárás, vagy más programok beleszóltak a munkaritmusba. Róluk van szó:

befaft

Amikor a konyha berendezésénél tartottunk, felmerült az ötlet, hogy mentsük meg, amit lehet a régi bútorokból. Ezért nekikezdtem felújítani egy asztalt, amihez csak két régi széket találtunk a sufniban. Akkoriban még nem ismertem az Annie Sloan Chalk Paint™-et, ezért a régi, olaj alapú barna festéket kromofággal marattam le. Amikor a vastag festékréteget lespakliztam, nagyon szépen kirajzolódott a fa erezete.

asztallap

A natúr fa beszívta a festéket és nagyon szép mintázatot rajzolt a bútorra. Lecsiszoltam az így kapott felületet, majd három rétegben lakkoztam. Ugyanígy jártam el a két székkel is. Mivel két szék nem elég egy konyhába, szereztünk még kettőt. Kicsit más a támlájuk, de összességében találnak az előzőekhez. Velük viszont nem volt olyan egyszerű dolgom. Másfajta fából készültek, így bármennyit csiszoltam, nem kaptam ugyanazt a textúrát. Ekkor jött a B terv: legyen két antikolt fehér szék! …mivelhogy a konyhabútorunk is fehér. Az első réteg Old White Annie Sloan Chalk Paint™ után így nézett ki:

szep szek

Minden réteg festék után visszacsiszoltam az éleket, hogy ne a végén kelljen visszamenni a fáig. Aztán jött a második réteg festék:

tamla hatulrol

Az Annie Sloan Chalk Paint™-et alapértelmezésben viasszal rögzítjük, de mivel tudtam, hogy ezek a székek fokozottan igénybe lesznek véve, ezúttal a lakkozás mellett döntöttem. Egy rétegben lekentem színtelen oldószeres lakkal, majd enyhén megcsiszoltam.

tukrozodes

A végeredmény ilyen lett:

 kesz

tamla

Így néznek most ki egymás mellett:

konyhakep

 

 

Leave a Reply

